Mesto bude s občanmi komunikovať elektronicky

07.03.2014 Liptovský Mikuláš

03.03.2014 LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ - Liptovskomikulášska radnica sa približuje občanom mesta. Elektronizáciou svojich služieb chce uľahčiť komunikáciu obyvateľov s mestským úradom a jeho inštitúciami. Najdôležitejšie úkony spojené so životom v meste si budú môcť vybaviť z pohodlia domova cez internet.
Výzvu na elektronizáciu samosprávy alebo tzv. eGovernment vyhlásilo Ministerstvo financií SR pre slovenské obce a mestá. Nové služby majú skrátiť obyvateľom čas pri vybavovaní úradnej agendy. Mesto Liptovský Mikuláš so svojou žiadosťou o nenávratný finančný príspevok uspelo. „Rozhodnutie o schválení našej žiadosti sme dostali začiatkom februára. V súčasnosti prebieha proces uzatvárania zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku. Do projektu sme začlenili väčšinu služieb, ktoré každodenne vybavuje naše Centrum služieb občanom a ostatné odborné útvary mesta. Týka sa to napríklad vzniku a zániku daňovej povinnosti, ohlasovania vzniku a zániku poplatkovej povinnosti za komunálny odpad, agendy pri kúpe majetku, matričných úkonov, rôznych informačných služieb či oznamovacích povinností,“ povedala Anna Rašiová, prednostka Mestského úradu (MsÚ) v Liptovskom Mikuláši.
 
Uľahčí prácu ľuďom aj úradníkom
Na elektronizáciu poskytovaných služieb radnica využije externé zdroje z Európskej únie a štátneho rozpočtu. „Finančná hodnota podaného projektu je 979-tisíc eur, ktoré by sme vo svojom rozpočte hľadali len veľmi ťažko. Verím, že keď projekt spustíme, skutočne uľahčí prácu nielen našim pracovníkom, ale najmä občanom mesta,“ uviedol Jozef Repaský, zástupca primátora mesta Liptovský Mikuláš, ktoré sa na spolufinancovaní podieľa sumou 49-tisíc eur.
Napriek modernizácii systému budú existovať výnimky a v niektorých prípadoch sa obyvatelia návšteve mestského úradu nevyhnú. „Na základe požiadavky občana spracujeme buď automatizovane alebo ručne napr. rozhodnutie o dani z nehnuteľnosti, dane za komunálny odpad či poplatok za psa. Ak však nemá elektronický podpis, alebo si bude musieť vyzdvihnúť doklady, bude nás musieť navštíviť osobne,“ vysvetľuje Dušan Močarník, vedúci útvaru informatiky MsÚ.
Projekt je v súčasnosti v štádiu hľadania dodávateľa, ktorý zabezpečí mestu analýzu, dizajn, vývoj, implementáciu, testovanie, obstaranie a nasadenie potrebnej výpočtovej techniky a programového vybavenia. Po implementácií by ho mohli spustiť v priebehu roka 2015.

Priekopníci jednotného ekonomického systému
Mesto Liptovský Mikuláš začalo v roku 2010 ako prvé na Slovensku používať jednotný ekonomický systém pre mestá a jeho organizácie. „Uľahčili sme si tak zložitú administratívnu prácu. Agenda mestského úradu a mestských inštitúcií sa prehľadne vlieva do spoločného systému, ktorý nám pomáha priebežne počas roka nazerať na hospodárenie jednotlivých organizácií a efektívnejšie tak riadiť chod mesta“ skonštatovala A. Rašiová.  
 

Vyberte región